Jag är hatad

Grattis – jag har också en hat-tiggerska – hon hälsar högt och demonstrativt på mig, som gjort som du, bara gått förbi. Funderar på att lägga upp ett foto för att anmäla till polisen för avvisning när 3 månader passerat. Ger åtminstone den effekten att hon försvinner från mina gångstråk, hoppas jag.

Petterssons gör skillnad!

Jag är hatad av den rumänska zigenarkvinnan som sedan drygt ett år sitter och tigger utanför Willys på Söderkullatorget i Malmö. I den bästa av världar hade det inte alls behövt tiggarkläderatt vara så, jag hade haft mitt och hon hade haft sitt, hemma i Rumänien.

Idag stod hon i skymmningen vid Hindby förskola på Fosievägen, hon stod där vid ungefär 18, 10-tiden och med en barnvagn. Jag såg inte ifall det fannas ett barn i vagnen eller det endast var bråte hon packat fyrhjulingen med. Hon såg mig och gjorde kräkljud då hon skarpt ogillar mig då jag varken går omvägar för att komma in i min butik samt inte heller ger av mina pengar till henne. Vi gillar lika, vi ogillar varandra.

View original post 104 fler ord

Kommentera

