Det röda pillret

Jag vet inte om mitt svar kan vara till tröst för herrarna, men inget av dessa teoretiska tankespår stämmer i alla fall överens på mig. jag, en vacker och mycket omsvärmad kvinna har kunnat välja och vraka bland männen, har hög utbildning, alltid gillat sex och endast föredragit intellektuellt skärpta män. Däremot har jag aldrig funnit anledning till att underordna mig, tvärt om alltid gått min egen väg. Var visserligen gift ett fåtal år, men kände mig isolerad och fången i äktenskapet o skilde mig omgående, trots barn, då livet för mig blev så mycket enklare på så sätt, både vad gällde fritiden, hemsysslor och annat. Ändå är mitt ex en person som alltid ställt upp och aldrig ifrågasatt vem jag önskade träffa eller vad jag ville göra.

Invandring och mörkläggning

pill
Oj, oj, oj! Nu har jag hamnat på djupt vatten. I ett par års tid, eller kanske längre, har jag prövat olika förklaringar till den svenska maktelitens självskadebeteende, det vill säga den förda flyktingpolitiken. I likhet med de flesta oförvillade som, trots rasiststämpeln och närståendes motstånd, intresserat sig för frågan, har jag prövat att gräva i redan bekanta tankefigurer. Men inte förrän nu har jag kopplat samman det alltmer dysfunktionella Sverige med kvinnlig frigörelse. Kanske kan man säga att jag tidigare har gjort det indirekt och utan att riktigt förstå, när jag intresserat mig för den patologiska form av empati, som tycks styra politiken. Förmodligen har jag också gjort det genom en och annan lättköpt gliring åt feminismen. Men aldrig tidigare har jag ens snuddat vid tanken att det är något grundläggande fel på vårt moderna kvinnoideal, det som en majoritet av såväl kvinnor som män i Sverige omfattar. Det…

View original post 1 559 fler ord

Kommentera

