Bloggläsare påsken 2017

Heder åt denna/-e fritänkare. Få förunnat att ha en sådan arbetskollega.

Invandring och mörkläggning


Vår statminister skall iväg på kongress och där skall det hanteras c:a 100 motioner om en generösare flyktingpolitik.

***

Den fredagen då Donald Trump blev installerad som president satte jag tre tårtor på personalrummet och skrev på den ena kartongen att jag bjuder på tårta för att fira att USA har fått en ny president. Fick snabbt höra att inte alla gillade mitt firande av detta. När jag sedan hade mitt lönesamtal med rektorn fick jag ”off the record” frågan om varför jag tyckte att vi skulle fira detta. En del kollegor hade gått till rektorn och uttryckt sitt missnöje med detta. Jag sa att jag hoppas att Trump blir en bättre president än Obama som bombade i alltför många länder. USA:s president är viktig. Hur han styr påverkar hela världen, inklusive oss, sa jag. Och sedan sa jag att jag ville provocera lite, för bland lärarna talar vi så…

View original post 1 193 fler ord

Kommentera

