Varför röda mattan för vissa på bekostnad av andra?

Idag är du klokare och skulle förhoppningsvis inte ge efter för kulturella ojämlika föreställningar om heder och kön. Problemet var inte ditt, inte personalens utan invandrarparets mans.

Petterssons gör skillnad!

Denna händelse ligger nu drygt 10 år tillbaka i tiden men är fortfarande aktuell då jag antar att liknande händelser tilldrager sig dagligen.

Min son led av astma när han var liten och 2 ggr så akut att vi var tvungna att uppsöka sjukhus. Första gången det hände tillbringade min fru natten med vår son och jag åkte hem.

Andra gången stannade jag kvar och min fru åkte hem. Dock när kvällen började bli sen kom en sköterska fram till mig och sa att om jag stannade över natten skulle det bli problem för personalen.

Orsaken var att en muslimsk kvinna som också var med sin son i det stora rummet (totalt 4 sjukbäddar) resp. hennes man inte tolerade att en främmande man tillbringade natten i samma rum som hans fru. Detta trots att det fanns skynken som man kunde dra för runt varje sängplats och att jag skulle tillbringa…

View original post 140 fler ord

Kommentera

