Vem går fri från sexuella trakasserier…?

Jag frågar mig – kvinnor som barn? Ger de inte igen, kan de inte försvara sig? Jag har aldrig trots att jag både studerat och arbetat i till 90 procent manliga miljöer blivit sextrakasserad o har uppvaktningen blivit en aning för personlig har jag gett igen. Vad händer därefter, jo, inte är det mannen som känner sig som någon slags ”segrare”, tvärt om, lite stukad o skamsen över sitt ganska tafatta, blygsamma försök.

Petterssons gör Sverige lagom!

Var går gränsen?? En klapp på axeln? En lutning över axeln när man skall demonstrera eller visa något på ex. datorn? En krock i en korridor där man råkar komma åt kvinnans kropp??  Sexuellt anspelande skämt?  Nu växer antalet företag som stänger av anställda för sexuella trakasserier. Aftonbladet, svt, TV4 är de senaste i raden. tidigare på Petterssons om TV4.  Om ingen berättar vad som hänt så vet man ju inte var gränsen går och vad som räknas som kamratligt och vad som är sexuella trakasserier? Det som var ok för 10 år sedan kan idag vara brottsligt. Hur skall killar/män förhålla sig? Hur skall vi kvinnor förhålla oss?

Visa originalinlägg 383 fler ord

Lämna en kommentar